În câteva săptâmâni viețile a milioane de oameni s-au schimbat dramatic în contextul crizei pornite de COVID-19. Majoritatea joburilor care au avut posibilitatea asta, au trecut în online și majoritatea oamenilor lucrează de acasă.

Ceea ce nu e un lucru rău pentru că a lucra de acasă este grozav.

 Acasă este locul unde te simți cel mai confortabil, unde ai proprile tale gustări și unde te poți simți cu adevărat liber.Chiar e o plăcere dacă știi să-ți amenajezi corect spațiul de lucru. Partea rea este că poți fi ușor distras și necesită multă motivație personală.

Primele zile ești entuziasmat, simți că o să muți munții din loc, că o sa ai timp de toate task-urile și simți energia de a lucra cum ți se împrăștie prin corp. Te pui la birou, deschizi laptopul și brusc apare o notificare, apoi alta notificare și se duce tot cheful de muncă.

 Știm  asta pentru că și noi ne-am lovit de situația de față. Tot ceea ce ai nevoie este un loc care să te inspire iar noi am strans cele mai tari idei despre cum să-ți crești productivitatea atunci când lucrezi de acasă.

Iată cum să-ți amenajezi biroul pentru a maximiza productivitatea

Găsește cel mai bun loc 

 Pentru început trebuie să înțelegem că fiecare persoană lucrează diferit. Poate preferi să lucrezi în fața unui birou sau a unei ferestre, alții lucrează eficient din bucătărie sau living. 

 Din ce am testat, sfatul nostru este să eviți să lucrezi din pat, implicit din dormitor și să ai parte de cât mai multă lumină naturală. Ideal ar fi să poți controla modul prin care lumina pătrunde în camera ta pentru a nu îți obosi ochii prea tare. 

 Cea mai bună variantă ar fi amenajarea biroului în living, departe de alți factori care să te distragă, dar nu este o regula generală.

Amenajează biroul aproape de priză

 Poate că este de la sine înțeles că biroul trebuie să fie aproape de priză. Din experiență putem spune că uneori pur și simplu omiți acest lucru. Acesta este motivul pentru care l-am trecut în lista. 

Asigură-te ca ai la îndemână și un prelungitor în cazul în care ești nevoit să te muți prin cameră și nu vrei să te deconectezi.

Fără TV sau alte distrageri

 Abia aștepți să se facă seara sa te uiți la un film pe Netflix. Da, seara este a ta, dar trebuie să gestionezi eficient timpul și să termini ceea ce ai de făcut la job. Televizorul pornit este un mod de a te distrage destul de ușor, chiar dacă se află în altă cameră.

Doar oprește-l.

Totuși ai grijă și la telefon. O notificare te poate distrage cu ușurință și te va face sa verifici destul de des telefonul. Telefonul este inamicul productivității în zilele în zilele noastre dacă nu-l folosești eficient. Îl poți pune pe silențios, în afara câmpului vizual pentru a evita verificarea lui la fiecare 5 miunte.

Perzonalizează biroul

Un avantaj grozav este că poți personaliza biroul de acasă exact cum simți tu. Poți pune o fotografie cu tine, cu familia, sau cu o persoană care te inspira.

Pentru a crea un ambient mai prietenos și mai productiv, poți adăuga plante sau citate motivaționale. Aici ține de tine și de gusturile tale, doar joacă-te și decorează după bunul plac.

Ce mai poț adăuga în afară de plante și fotografii?

  • O lampă de birou – perfectă atunci când se face întuneric și nu vrei să aprinzi toate luminile prin casă
  • Un set de pixuri de culori diferite
  • Un calendar sau un plan săptămânal
  • Un jurnal – În care îți poți nota task-urile
  • Un scaun cofortabil
  • Bețișoare sau lumânări parfumate 

Totuși păstrează biroul organizat

Probabil te-ai gândit la tot ce vei pune pe birou deja. Sperăm că nu te-a luat valul și ai mai lăsat și loc de laptop sau alte lucruri esențiale.

 O tehnică pentru a crește productivitatea este să folosești pe birou doar foile la care lucrezi în prezent. Acest lucru este valabil și pentru programele din calculator.

+ Alte sfaturi pentru productivitate acasă

Lucrează la ore specifice

Acum ai mai multă flexibilitate ca niciodată și poți profita de acest lucru. Dar felxibilitatea te poate pune în dificultate la început.

 Dacă jobul pe care îl practici nu necestiă să fii online doar la anumite intervale de timp, poți programa orele în care vei lucra. Creierul nostru funcționează pe intervale, iar planificarea orelor de lucru te va ajuta să lucrezi mai eficient.

 După ce ai programat, nu amâna lucrurile și încearcă să menți un work-life ballance în aceste zile.

Setează o rutină

Poți pretinde că încă mergi la birou. Setează alarma, pregătește-ți hainele și orice faci în mod normal înainte să pleci la job. 

 Se spune că dacă lucrezi de acasă și te îmbraci bine îți crește productivitatea. Asta combinată  cu un duș revigorant de dimineață îți va trezi creierul pentru ziua de lucru. 

Fă un to-do list

O listă cu lucrurile pe care trebuie să le faci este fantastică. N-am crezut până când n-am început s-o folosesc.

Ce zi e azi? Luni, marți, joi?

Acum e mai ușor ca niciodată să nu știi ce zi este.

O listă cu task-uri sau un jurnal te poate ajuta sa gestionezi eficient astfel de situații. Plus că ai satisfacția aia în care pui o bifă când ai terminat treaba respectivă. Totodată te ajută să fii focusat pe ceea ce trebuie să faci.

Ia pauze

  • Pauzele lungi și dese, cheia marilor succese – 

Să fie oare adevărat? 

Nu chiar.

E greu să intri în procesul de a lucra de acasă, dar dacă te prinde aceea stare, nu uita să mai și ieși din ea.

Poți alege anumite intervale orare în care să iei câte o pauza, pentru un snack, pentru meditație sau chiar sport. Toate aceste lucruri nu doar că te fac să te simți mai bine, dar îți cresc și productivitatea.

Fii propriul tău șef

 Chiar dacă nu este cineva langă tine care să te preseze să termini ceea ce ai de făcut, nu poți  fugi de anumite responsabilități. Acum e important să-ți faci singur programul și să îndeplinești toate taskurile în ritmul tău.

Cam asta am testat noi pentru a rămâne productiv când lucrezi de acasă. Suntem curioși ce funcționează pentru tine.

#StămAcasă

Distribuie să vadă și alții:
en_USEnglish
en_USEnglish